DRØMME VERDEN ELLER POLITISK REALITET..DITT VALG

Post Reply
Sigve
Posts: 3558
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

DRØMME VERDEN ELLER POLITISK REALITET..DITT VALG

Post by Sigve »

Til dere som er så misfornøyde og i ekstreme tilfeller også hatefulle mot våre norske politikere uansett hvilken regjering vi har - er det bare EN ting å si;

«Kor skal dokk reis ?»

Hvilket «drømmeland» er det dere higer etter ? Hvilke politikere «der ute i verden» utenfor Norge er det dere mener kunne klart å løse problemene bedre enn de som er folkevalgte her i landet ?

Vi er så heldige her i Norge at vi har frie valg. Vi har demokrati. Forskjellene her er mindre enn i noen annet land vi kjenner. Så dersom dere er så himla misfornøyd med partiene og politikerne våre som ikke har gjort annet «galt» enn å stille til valg, så står det INGEN eller INGENTING i veien for å gjøre dere selv valgbare. Det kommer en mulighet allerede ved neste valg. Partiene ønsker flere medlemmer. Da kan dere jo også selv få del i alle de privilegiene dere mener våre norske politikere så urettmessig får.

Europa står midt i en blodig og hensynsløs krig i Ukraina. Og vi står blant annet midt i en klimakrise, en energikrise, en matvarekrise og en råvarekrise. Prisene stiger. Det er stor uro i verden, både på grunn av krigen i Ukraina og at vi er i avslutning av en to års verdensomspennende pandemi. Selvsagt påvirker det livene våre også her i Norge. Noe en skulle tro det var forståelse for.

Men neida.

Det er mulig jeg er i overkant «hårsår» på vegne av norske politikere når jeg reagerer på at mange «går over» grensen når de rett og slett latterliggjør og håner norske politikere på sosiale media. Som om det bare var en slags «tryllestøv» og en «trylleformel» som skulle til for å løse kompliserte forhold. Og så «poff» så ville Norge plutselig igjen vært « Edens hage» der all inflasjon, høye strømpriser, høye drivstoffpriser, høye renter, dyre matvarer og all annen urettferdighet var som blåst bort. Dersom bare norske politikerne hadde være dugelige liksom.

Men vi burde vite bedre. Norge er ingen oase i en ørken. Vi er økonomisk og sikkerhetsmessig avhengig av samarbeid med resten av verden. Vi påvirkes sterkt av det som skjer rundt oss i verden. Personlig er jeg derfor glad at vi har de politikerne vi har i Norge. Og jeg er enda mer imponert over dem når det «stormer» slik det gjør nå, og det ikke finnes enkle svar eller løsninger. Og der det de mente «i går» ikke nødvendigvis er det som de lenger er mulig å få til. Da tar de enda mer ansvar. Forsøker med stor tålmodighet å forklare oss hvorfor. Enten de heter
Jonas, Erna, Trygve, Sylvia, Audun, Guri, Olaug, Bjørnar, Une eller er andre politikere nasjonalt og lokalt som har tatt på seg et oppdrag som folkevalgt. Jeg kan være dundrende uenige med mange av dem i mange saker. Det er derfor vi har mange partier og politikere.

Men jeg har stor respekt for dem alle - uansett parti.

Noen ganger skjønner jeg ikke at politikerne orker å stå i «dritten» At de orker all hetsen, misunnelsen, bedrevitenheten, latterliggjøringen og usakelighetene fra alle de som ikke engang «orker» å stille til valg selv. Jeg imponeres rett og slett ikke av måten vi behandler våre folkevalgte på.

SÅNN. Så var det sagt😎😎
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: DRØMME VERDEN ELLER POLITISK REALITET..DITT VALG

Post by Red-Pill-Junkie »

Sigve wrote: Mon Jul 04, 2022 9:29 pm Til dere som er så misfornøyde og i ekstreme tilfeller også hatefulle mot våre norske politikere uansett hvilken regjering vi har - er det bare EN ting å si;

«Kor skal dokk reis ?»
Ingen steder, for dette er landet mitt. Men å støtte og ikke kritisere de som bryter Grunnloven, altså de fleste av våre politikere kommer aldri på tale. Norge skal være suverent, men desverre så har politikerne gitt bort våre ressurser og selvbestemmelse og det finnes et ord for slike... Bibelen forteller oss at vi skal dømme trærne på fruktene og ikke utseende og våre politikere med Gro, Jonas, Erna og Siv i spissen kommer særdeles dårlig ut, de bærer råtten frukt.
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply