SLIK KAN DU GJENNKJENNE BEDRAG I MASSEMEDIENE

Post Reply
Sigve

Post by Sigve »

Lær å avsløre "eksperter" med politisk agenda.
FB_IMG_1710312942480.jpg
FB_IMG_1710312942480.jpg (82 KiB) Viewed 134 times
Tine Sundfør er en av medienes favoritter innen tåkelegging, skjulte karakterdrap og veslevoksne ubegrunnede advarsler når folk tar grep om egen helse.

Her er sjekklisten som du kan bruke innen svært mange emner:

1. Forklarer det med placebo hvis man blir frisk.

Jeg trengte ikke å lete lenge etter denne loslitte kommunikasjons-taktikken.

Sundfør: "Mest av alt mener hun likevel at dette kan ha med «placebo» å gjøre."

2. Karakterdrap ved å framstille de som tar helsegrep som naive og lettlurte i forhold til "trender", og at det er "uvitenskapelig"... uten å fortelle hvorfor....

Dette er et av de vanligste triksene, og det var ikke nødvendig å lete lenge i teksten.

Sundfør: "Dette viser hvordan kosthold henger mer sammen med trender og mote enn med vitenskap, sier hun."

3. Generelt syndrom.

Eksperter skal kunne vise til konkrete eksempler, hvis ikke har de selv en tynn sak. Eksperter som bedriver generelt pisspreik, har ALLTID en agenda.

Sundfør: "Da er det mange livsviktige næringsstoffer kroppen må ha, som den ikke får."

Sundfør er ikke i stand til å forklare hva man mangler i en carnivore-diett.

Og ganske riktig. Du mangler faktisk ingen verdens ting. Ingenting er mer næringstett av biotilgjengelige mikro- og makronæringsstoff enn animalsk mat.

Derfor har hun ikke eksempler. Hun kunne nevnt vitamin c, men det viser seg at man heller ikke får skjørbuk, da vitamin c-behovet er lite når man spiser kjøtt, og faktisk finnes det litt vitamin c i kjøtt, og særlig i lever. De fleste på carnivore tar likevel tilskudd av vitamin c.

4. Bekymret/farlig.

Siden man allerede har malt et bilde av "de andre" som "uvitende og naive" tar man på seg en veslevoksen "bekymret-rolle", og advarer samtidig at det hele er fryktelig farlig.

"Bekymret/farlig" kombineres uten unntak med "generelt syndrom". Det vil si at man er ikke i stand til å forklare konkret hva som er farlig og hva som vil skje med deg.

Sundfør: "Å spise bare kjøtt og fisk er rett og slett farlig ifølge eksperten."

Sundfør er ikke i stand til å fortelle hvilke næringsstoffer man vil få mangel på. Vi må tro henne fordi hun er opphøyd av journalisten til "ekspert". Siden hun er "ekspert" slipper hun å argumentere for sitt syn.

HAR TESTET CARNIVORE SELV
Undertegnede spiste selv carnivore i 8 måneder i strekk for noen år siden.

Jeg er en utpreget gourmet. Da jeg var 19 år byttet jeg bort vannsengen min mot en fransk bok om sauser. Jeg elsker å lage all verdens gode retter, er glad i frukt og grønt, og så er jeg en søtmons.

Carnivore var ikke noe jeg gjorde fordi det var "trendy", eller "på mote". Hvis jeg kunne velge ville jeg naturligvis ha spist langt mer variert enn bare animalsk mat.

Da må det være andre årsaker.

Jeg samarbeidet på den tiden med en lege som heter Jan Baak, og veiledet noen av hans pasienter. Han er spesialist i allmennmedisin, samt professor i patologi.

Vi sendte inn masse blodprøver underveis, både mine og andres. I stedet for mangler viste det seg at man fikk påfyll av det meste på denne dietten.

Dessuten ble blodfettverdiene eksemplariske. Triglyserider og HDL-kolesterol ble perfekt, mens LDL (Det "dårlige"), var mer varierende. Sistenevnte er likegyldig hvis de to førstnevnte er fine.

En fin ratio mellom triglyserider/HDL betyr at man ikke har metabolsk syndrom/prediabetes. Da er er LDL uviktig.

Jeg skal ikke liste opp alt ved min helse som forbedret seg. Det ville tatt for mye plass. Poenget er at jeg hadde aldri gjort det fordi det var "på mote".

For de fleste av oss er det naturstridig å gi avkall på masse deilig mat bare fordi det er trendy.

Langtidsblodsukkeret mitt gikk fra "prediabetes" til "helt frisk". Sundfør kan gnåle så mye hun vil om placebo. Blodverdiene lyver ikke.

Metabolsk syndrom/prediabetes er grunnlaget for de fleste andre livstilsykdommer. Det forklarer også hvorfor folk blir friske for mange ting ved carnivore (og ketogen diett).

Da jeg startet på carnivore var jeg ganske desperat. Jeg hadde noen uforklarlige stikninger i huden. Jeg hadde gått til 3 forskjellige hudleger, og ingen forstod hva det var.

Jeg smørte meg i halvsøvne med xylocain bedøvelsessalve om nettene, i kombinasjon med frysespray på boks, og brukte 4 500 kroner kun på xylocainen pr. måned.

Jeg mistenkte at det var noe i planteriket jeg ikke tålte. Det er nesten alltid det, og begynte derfor med kjøttdiett.

Etter 6 uker var jeg helt frisk. Også budsjettet hadde frisknet. Jeg brukte ikke lenger penger på xylocain. Ikke en krone.

Hvordan vil Sundfør forklare at det var placebo at jeg sluttet å smøre med meg bedøvelsessalve i halvsøvne om nettene? Om natten vil jeg sove. Jeg hadde ikke giddet å ligge der å bale hvis jeg ikke måtte. Og likeledes når jeg ble frisk. Det må jo være en grunn til at jeg kunne sove natte igjennom... som ikke var placebo.

Senere har jeg funnet ut at jeg mangler en bakterie i tarmfloraen som heter oxalobacter formigenes. Denne bruker såkalte oksalater i metabolismen og "spiser" dermed disse.

Oksalater fra maten kan slippe inn fra tarmen og inn i blodbanen og danne ionebindinger med for eksempel kalsium. Kalsiumoksalat er en vanlig nyresten, men kan også opptre som mikrooksalater (og nanooksalater) som er knivskarpe krystaller som presser og vil ut gjennom huden.

Det var det som feilte meg.

Problemet startet da jeg var 20 år. Da hadde jeg gått i to år på Tetracyclin mot acne.

Senere fant jeg ut at tetracyclin kan fjerne oxalobacter formigenes fra tarmfloraen. Dermed var det ingen bakterier igjen i tarmen til å håndtere oksalater jeg fikk i maten.

Så jeg har funnet rotårsaken til min sykdom, og jeg klarte å bli frisk på egenhand. Var jeg "naiv og dum? Neppe.

Nå kan jeg spise mer variert mat, men unngå mat med mye oksalater, selv om jeg akkurat nå har begynt på carnivore igjen, og oppnår på denne måten en formidabel effekt på trening, og går samtidig ned i vekt.

Etter ha funnet ut alt dette, og fikset min egen helse, vil jeg ha meg frabedt å bli idioterklært av Tine Sundfør.

Jeg gidder ikke å være så indirekte, subtil og sleip som Sundfør i mitt tilsvar. Tine Sundfør, du er dum som ei ku.

Lenken til Sundførs karakterdrap, latterliggjøring, og påtatte bekymringer rundt sånne som tar ansvar for egen helse, ligger i kommentarfeltet.

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/76E ... -eksperten

.....
Diett:
https://youtube.com/shorts/02kMX_L9POg? ... Nslo2S1_9U

....

Jeg lever på den samme dietten etter år med plantebasert kosthold og 30 kg +. Nå har det blitt 10 kg minus på et par måneder... <3 Jeg ble anbefalt av min lege...

.....
PS!
Hu derre Tine Sundfør er slitsom både å høre og se på - men er vel allerede inne på lønninslista til media og derfor lettvint å bruke 🤪
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply