Vedrørende kontroll med mulig uranoxydforgiftet mat.

Post Reply
Sigve
Posts: 3467
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

Vedrørende kontroll med mulig uranoxydforgiftet mat.

Post by Sigve »

Da har jeg sendt følgende brev til Mattilsynet, og avventer svar:

Knut Erik

Mattilsynet.

Vedrørende kontroll med mulig uranoxydforgiftet mat.

Den 12. mai dette år, traff en russisk rakett et ukrainsk våpenlager i eller ved den ukrainske byen Khmelnitsky. I timene etter eksplosjonen dette medførte økte "bakgrunnsstrålingen" i og vestover fra byen enormt (nesten dobling på få timer. Det er mer enn rimelig grunn til å hevde lageret enten inneholdt i alle fall store mengder utarmet uran i form av artillerigranater som gikk i luften. Og/eller Det finnes og signaler om at det kan ha vært lagret anriket uran i samme området.

Med dette som bakgrunn lurer jeg på om mattilsynet har satt i verk tiltak for å hindre import av matvarer o.l. fra Vest-Ukraina, og eventuelt totalforbud mot import av matvarer fra Polen og Baltikum, med tanke på faren for at disse ville inneholde råvarer med opprinnelsesområde Vest-Ukraina?

Dette med de erfaringer man har med alvorlige helsemessige problemer som er kjent fra Irak (1991 til i dag) og Serbia (1999 til i dag), og jeg ønsker svar på hvor mange millioner år det eventuelt planlegges begrensninger, med tanke på lavaktivt urans halveringstid.

Vennlig hilsen

Knut Erik

PS. Dette brev vil bli sendt pressen og publisert i sosiale medier. Eventuelt svar vil også bli publisert, likeså fravær av svar. Fravær av skikkelig svar vil sees på som et brudd på offentlighetsloven. DS.

Hva er det de amerikanske "radikale" sier: "Når du vet så vet du, de som vet de vet!"
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply