NÅR DINE PENGER STÅR FAST I BANKEN

Post Reply
Sigve
Posts: 3467
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

NÅR DINE PENGER STÅR FAST I BANKEN

Post by Sigve »

BANKKRISE?

"Bankkrise er en situasjon som oppstår når banker ikke makter å oppfylle sine forpliktelser overfor kundenes innskudd eller lånebehov, eller på andre måter blir insolvente eller oppnår generelt svekket tillit".
FB_IMG_1679583490462.jpg
FB_IMG_1679583490462.jpg (50.4 KiB) Viewed 48 times
I dag ringte jeg DNB, og forklarte at jeg ønsket å bestille uttak av 500.000.- i kontanter.

Jeg traff en høflig og hyggelig dame, som forklarer meg at det ikke er mulig, da banken hverken har eller betaler ut kontanter lenger.

Jeg spurte henne: Har DNB lov til å hindre meg i å få ut mine egne penger?

Svaret hun ga, var at hun antok det, da DNB høyst sannsynlig opererer innenfor loven.

Jeg spør: Hvordan skal jeg da få ut MINE penger som dere har fått låne av meg?

DNB svarer: Vel, da må du gå til en av Norgesgruppens butikker som har "bank i butikk". Der kan du ta ut max kr. 10.000.- pr. uttak, begrenset til to uttak i.l.a en 4 dagers periode, og maximum kr 50.000.- pr måned.

Jeg spør: Så det du forteller meg er altså at DNB ikke har, eller er villig til å gi meg pengene mine når jeg ber om de?

DNB svarer: Ja og nei, du kan ta de ut som jeg nevnte gjennom DNB's samarbeidspartner Norgesgruppens butikker, og vil da kunne klare å få ut kr. 500.000.- i kontanter om du tar ut kr 10.000.- 5 ganger i måneden, med 4 dagers mellomrom, automatisk begrenset gjennom ditt bankkort til kr. 50.000.- pr.mnd - innen utgangen av Januar 2024........

DNB spør: Hvorfor vil du ta ut kontanter og oppbevare disse selv i stedet for å la banken oppbevare de?

Jeg forklarte henne at jeg ikke har tillit til DNB, og at deres handlinger ifm. å nekte meg å ta ut mine egne penger når jeg selv vil - burde være svar godt nok.

Med bakgrunn i hva vi nå ser utfolde seg i verdens Bank & Finansverden, med insolvente banker som går konkurs, et Fiat pengesystem som lever på minst 20-30 års overtid, tusenvis av insolvente banker som lever på lånt tid osv, er det kun et spørsmål om dager, uker, kanskje i beste fall måneder før verden vil oppleve den største og mest ødeleggende bank & finanskrise i historien.

Verdens samlede gjeld er så stor, at den er teknisk umulig å noen sinne kunne betales, betjenes eller innfries av noe land i verden.

Dessuten er Bank & Finans egen grådighet og pyramidespill med innskyternes penger, opplåning basert på gjeld, kjøp og handel gjennom aksjer, obligasjoner og derivater i en størrelse som langt overstiger bankenes egenkapital, hvilket pr.definisjon gjør de aller fleste banker insolvent når bl.a. rentene stiger, fiktive verdier faller overende - så er de alker fleste banker teoretisk konkurs.

Jeg nevnte FTX, Silicon Valley Bank, Signature Bank, Credit Suisse, og at bl.a. Nordea Bank pr. definisjon allerede er insolvent, noe som alle som vil kan lese i deres egne regnskaper.

Damen hos DNB lurte på hvorfor jeg mente at jeg var bedre i stand til å beskytte mine penger enn banken. Hvilket jeg ga henne et lite innblikk i mine aktiva i form av evner og forsvarsmidler, samt hvordan jeg anså bankens manglende interesse og evne til å ivareta mine interesser i stedet for å forsøke å redde seg selv i en gitt krise.

Vi avsluttet samtalen som venner, hun spurte sågar om jeg kanskje kunne tenke meg å oppbevare hennes penger om det smalt😄
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: NÅR DINE PENGER STÅR FAST I BANKEN

Post by Red-Pill-Junkie »

Sigve wrote: Thu Mar 23, 2023 4:00 pm Jeg traff en høflig og hyggelig dame, som forklarer meg at det ikke er mulig, da banken hverken har eller betaler ut kontanter lenger.
Det svaret alene burde virkelig vekke folk, men jeg er redd de aller aller fleste kommer til å sove til lenge etter at klokka har ringt ferdig og når de våkner er det for sent.

Så hva gjør folk som har penger i banken, altså har lånt banken pengene sine og sitter tilbake som usikret kreditor? Vel krypto (fortrinnsvis privacy-coins som Monero, Dero etc. ikke Bitcoin som er meget sporbart), er selvsagt en mulighet. Men selv om en har hatt vett på å sitte på nøklene selv, hva om nettet forsvinner? Hva om psykopatene kjører igang med cyber polygon og stenger ned nettet (og skylder selvsagt på russiske hackere)? Hva om det da kreves digital ID for å logge på internett igjen, når de bestemmer seg for å åpne nettet? Digital ID kommer ihvertfall ikke til å være en mulighet om en ikke har x-antall dødsinjeksjoner innabords.

Slik jeg ser det finnes det kun få trygge veier til å sikre pengene sine og det er absolutt ikke i aksjer, men f.eks. i fysisk gull og sølv. Søk opp en gullforhandler enten på nett eller fysisk og kjøp gull og sølv og behold kun en liten del av pengene i banken til løpende- eller uforutsette utgifter. Om skatte vesenet rundt selvangivertiden, lurer på hvor mye gull du har, så syntes du så synd på byens mindre heldig stilte at du har gitt det bort til dem. Så får mafiaens regnskapsførere bare rive seg i håret over at de ikke har annet å gjøre enn å tro på den forklaringen.

Alternativt kan en også investere i eiendom (men markedet stuper nå og selv ved et godt kjøp, vil dette være en fastlåst verdi), andre ting er selvsagt å investere i andre ting som er lettere omsettlig, nødproviant, sigaretter, brennevin etc. etc.

Uansett den kriminelle mafiaen, som har forkledd seg som styresmakter, får panikk om de ikke vet alt hva Ola foretar seg, tenk om han kjøpte en pakke tyggegummi som de ikke hadde oversikt over? Få ihvertfall pengene ut av bankene fort som f... de innrømmer jo for pokker at de ikke har pengene våre... Dessuten er det nok kun et tidsspørsmål før alle minibanker har forsvunnet og også muligheten til å ta ut kontanter i butikk og muligheten til å hente fysiske penger ut av banken er helt borte for alltid. Det var nok en langsiktig plan de la da de fjernet lønningsposene som folk fikk tidligere og tvang folk til å få lønna si på en bankkonto.
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply