FRYKTE RUSSLAND...?

Post Reply
Sigve
Posts: 3466
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

FRYKTE RUSSLAND...?

Post by Sigve »

( Av Geir Hasnes)
Jeg vokste opp med Sovjet-skremselet og det var ganske massivt i Nord-Norge. Jeg tenkte nå mitt om NATO, at det var bra vi hadde en forsvarspakt, men samtidig var jeg militærnekter (og avtjente sivil tjenesteplikt med å utvikle elektronikk for ikke-invasiv måling av blodstrøm, noe som idag er milliardbusiness).

Jeg trodde faktisk på USA, helt til de angrep Serbia - jeg kunne da ikke forstå at det de sa som begrunnelse var sant. Så kom Irak og det var jo bare tøv fra NATOs side. Så kom Libya, og jeg var dypt sjokkert. Deretter utvidet NATO som nå var blitt en angrepspakt.

Jeg begynte å lese andre kilder, og skjønte at Syria, akkurat som Libya og Irak, ble løyet om. Jeg hadde ikke sluttet å frykte Russland, siden jeg hadde lest Solzhenitsyn siden tenårene, gang på gang, men så så jeg at Russland etter 2000 gjenopprettet kirkene og religionens plass i landet.

Jeg trenger ikke ta Ukraina-Russland-konflikten her, men faktum er at Ukrainas tropper og våpen blir kvernet unna, og at NATO-landenes våpenarsenal også blir kvernet unna. NATO har ingen sjanser til å ruste opp heller, de har ikke våpenindustri til å føre krig lenger, og troen på 'det grønne skiftet' gjør at de heller ikke vil ha energi nok til å ruste opp. For en stund tilbake leste jeg en grundig artikkel om Russland og det gjorde at jeg måtte revurdere mitt standpunkt med tilbakevirkende kraft.

Jeg innså at jeg hadde vært et 'offer' for det å overta standpunkter som er inngrodde i samfunnsnarrativet. For - jeg hadde helt siden tenårene tenkt at dersom Sovjet virkelig hadde til hensikt å få et verdensherredømme, som Vi Menn og andre periodika utmalte i fargerike scenarier - hvorfor beholdt de ikke Finnmark? For den saks skyld kunne de gjerne beholdt Finnmark, de ville gjort en bedre jobb enn de norske politikerne. Så som konklusjon,

NATO er nå en angrepspakt og en krigshissende gærningskare, ledet av en gal mann som gjør som han får betalt for. Men de vil aldri nå disse NATO-målene FORDI (min hypotese) Ledere anser det å si at noe skal gjøres å være ekvivalent med at det blir gjort.
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply