SEDDEL PRESSE OG INFLASJON

Post Reply
Sigve
Posts: 3467
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

SEDDEL PRESSE OG INFLASJON

Post by Sigve »

Ingenting slår seddelpressen

Rune Østgård fra Steinkjer er forfatter og advokat.

I oktober 2022 ble boken Fraudcoin, 1000 år med inflasjon som politikk publisert.

Den plukker opp tråden fra en kronikk han skrev i 2008. Boken er gitt ut både på norsk og engelsk og finnes i papirutgave, e- bok og snart som audiobok. Rune tar leserne med på en spennende, historisk reise gjennom tusen år med inflasjon.

Få forstår hva inflasjon er. Det er synd, for inflasjon har stor betydning for alle.

Det er to hovedgrunner til at folk ikke forstår det. For det første, i stedet for å se på de praktiske sidene av det vi kaller «pengepolitikk», stirrer folk seg blinde på stadig økende priser. Og for det andre snakker de fleste økonomer og representanter for sentralbanker om inflasjon på en måte som forvirrer folk.

Dette er en viktig artikkel for å få innblikk i hvordan pengepolitikk fungerer og hvordan man skaper inflasjon.

Artikkelen er svært informativ og anbefales selv om den er lang.



https://investornytt.no/ingenting-slar-seddelpressen/
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: SEDDEL PRESSE OG INFLASJON

Post by Red-Pill-Junkie »

Jepp og det er derfor folk burde ta slutte å ha sparepengene sine i banken og heller kjøpe fysisk gull og sølv, for der er det ingen inflasjon å snakke om. For eksempel for 100 år siden kunne en kjøpe en meget bra dress for 1. Oz gull, det samme kan en i dag.
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply