DANMARKS BARNEVERN Ja, jeg er igen blevet forventeligt skuffet. Jeg har nemlig nu endeligt fået set TV2 dokumentaren “Fj

Post Reply
Sigve
Posts: 3559
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

DANMARKS BARNEVERN Ja, jeg er igen blevet forventeligt skuffet. Jeg har nemlig nu endeligt fået set TV2 dokumentaren “Fj

Post by Sigve »

Suk…..endnu engang vandt statens indgroede narrativ og en dokumentar om et kæmpestort problem i vores velfærdssamfund, blev i stedet til en udstilling af i forvejen SINDSSYGT pressede medmennesker. Øv!

Ja, jeg er igen blevet forventeligt skuffet. Jeg har nemlig nu endeligt fået set TV2 dokumentaren “Fjernet” og sidder desværre tilbage med det klare indtryk, at mange vil udlede af dokumentaren, at problemet ikke er, hvor kafkask og ansvarsfrit området er, men derimod det faktum. at disse forældre overhovedet KAN flytte ud af landet med børnene før den altid bedrevidende stat, rent juridisk, kan nå at tvangsanbringe deres børn.

Forældrene fremstilles hertil ikke just som ressourcestærke og samarbejdende med den bedrevidende stats ufejlbarlige eksperter. Det stiller alt i alt forældrene i et meget lidet flatterende lys. Selve byen Flensborg præsenteres endeligt i nattemørke og øde, som et lyssky sted hvor forældre med deres børn kan “gemme sig” fra statens beslutning om at give børnene et andet og langt bedre omsorgsmiljø hos (vildt dygtige og godhjertede) godkendte plejefamilier eller på (trygge og professionelle) institutioner.

De mange lovbrud og fejl - den ofte umenneskelige og barske behandling af forældre og børn - ufatteligt mange sociale justitsmord på så godt som retsløse udsatte familier, det er der kun afsat et minut til - alt imens man f.eks i dokumentaren bruger 4-5 minutter på, at vise en mor kravle rundt efter en forladt kattekilling ved en lade. Det er mildest talt forstemmende 😞

Lur mig om ikke statens løsning bliver at fjerne muligheden for at forældre kan udrejse permanent med deres børn, når det i en B&U sag vurderes at børnene er anbringelsestruede. Det ville læne sig helt op af gældende lov og samtidigt en løsning på den problematik, som set fra statens perspektiv, er et smuthul i loven, som altså TV2 dokumentaren her har gjort krystalklart for befolkningen, med statens forforståelser og fordomme som underlægningsmusik 😞

Problemet er nok, at det er så kompleks og følelsesfuldt et område, at det er uhyre svært at forklare kort og præcist, hvori problemet består UDEN samtidigt at forstå at vi har at gøre med en 100 år gammel dybt forkasteligt socialhygiejnisk dimension af det der i dag er velfærdssamfundet.
Det er i bund og grund en del af Steinickes socialreform i 1933, som stolt blev præsenteret som en forsorg som skulle bistå i en socialregulering af befolkningen - et forsøg på at undgå såkaldt negativ social arv. Denne arv mener de som er fortalere for socialhygiejne, at det tager 7 generationer at bryde. På B&U og Handicapområdet er denne socialregulering blevet et enøjet uhyre. Både Grønlænderbørnene og Godhavn er eksempler på dette og det er selvsamme sygdom som vores øvrige sociale system er ramt af. Diagnosen er her anno 2022 noget i retningen af “Forrået socialhygiejne i et ansvarsfrit Noble corruption velfærdssamfund”.

Det mest bemærkelsesværdige er at selvom praksiserfaringer fra efterhånden 100 år ikke på nogen måde understøtter det, så fortsætter de alt for mange reelt unødvendige og helt sikkert livsvarigt skadelige anbringelser og bortadoptioner ikke kun - nej det tager til i styrke. Reelt unødvendige og dybt traumatiserende anbringelser og bortadoptioner finder sted i flere tusindvis årligt, selvom al erfaring viser, at det for langt størstedelen af de anbragte, ikke fører til færre livsvarige skader og traumer. Nærmere tværtimod.

Det er helt galimatias i mange anbringelsessager og det koster både i titusindvis af skæbner og uhyggelige summer for samfundet at behandle udsatte og pressede børn og voksne så direkte kontraproduktivt, både menneskeligt og økonomisk. Det må og skal simpelthen gøres tydeligt for enhver og ikke mindst vores magthavere!

Vi har virkeligt SÅ SERIØST brug for en forvaltningsdomstol nu!

#forvaltningsdomstolnu #alternativet

M.V

https://www.facebook.com/1245303625/pos ... j3tS82wKl/
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply