RESPEKT TIL TONJE OMDAHL, DE SOM HAR ØDELAGT LIVET HENNES..FÅR Å BRYNE SEG PÅ, EN FANTASTISK DAME!

Post Reply
Sigve
Posts: 3466
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

RESPEKT TIL TONJE OMDAHL, DE SOM HAR ØDELAGT LIVET HENNES..FÅR Å BRYNE SEG PÅ, EN FANTASTISK DAME!

Post by Sigve »

Det er to ganger jeg har fått skikkelig panikkangstanfall og det er første gang under plassering av akuttvedtaket. Det var helt grusomt. De voksne visste ikke hva de skulle gjøre, så jeg ble bare overrumplet med mas og spørsmål som: «Går det bra Tonje?» - «Hva skjer?» - «hvordan kan vi hjelpe deg?». Jeg var så redd. Jeg spurte hva de hadde gjort med pappa. Det ville de ikke svare på og jeg tenkte at de måtte ha gjort han noe fysisk. Men han satt i forvaring, siktet for vold og seksuelle overgrep mot barna sine.

Jeg satt sammenkrøpet i et hjørne av gangen som fører til fellesrommet, og jeg husker at jeg ikke hadde sluttet å gråte siden jeg ankom barnehuset tidlig på formiddagen. Jeg satt der og følte jeg hadde mistet hele kontrollen over meg selv. Jeg hyperventilerte, hadde svært vanskelig for å puste normalt og jeg trodde jeg holdt på å dø. Hjertet mitt sluttet ikke å slå. Synet mitt var uklart. Prikking og nummenhet i hele kroppen. Jeg var varm og svimmel så jeg hadde behov for noe kaldt å drikke men klarte ikke å holde plastkoppen engang, fordi jeg hadde så mye skjelving og risting i kroppen. Jeg følte meg helt kvalt av episoden og sa klart i fra til ansatte i barnevernet om å oppholde seg i et annet rom. Jeg følte meg trygg på at brødrene mine var der.

Avslutingen på dagen var forfærdelig. Jeg hadde ikke fått kontakt med pappa. Uniformert politi kommer traskende inn på fellesrommet og beslaglegger mobiltelefonene våre, før barnevernet skiller meg og brødrene mine blir vi plukket opp av beredskapshjem og institusjon. Det er vondt. Jeg klarer rett og slett ikke å se tilbake på dette og se at dette er historien min.

This is not a criminal case. Når politibrutalitet setter en uskyldig mann bak lås og slå. Heldigvis ble han ikke dømt. Men her kan du se hvor lav terskelen er for en potensiell tiltale og fremlegge bevis. Han ble likevel dømt for omsorgssvikt fra barnevernet. De har redigert et bilde av faren min og forsøkt å dømme han for det.
Attachments
Tonje
Tonje
FB_IMG_1664460200950.jpg (44.78 KiB) Viewed 22 times
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply