DØDSULYKKE på sparkesykkel Jæren. Påkjørsel av sparkesykkel i gangfelt like i nærheten av mitt hjem.

Post Reply
Sigve
Posts: 3545
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

DØDSULYKKE på sparkesykkel Jæren. Påkjørsel av sparkesykkel i gangfelt like i nærheten av mitt hjem.

Post by Sigve »

Delt:
Dødsulykke på sparkesykkel Jæren.
Påkjørsel av sparkesykkel i gangfelt like i nærheten av mitt hjem.
Samme gangfelt noen dager senere - nestenpåkjørsel…

Da kjørte jeg bak bil og fikk se det hele.
En ung jente med plugger i ørene 25 km i timen mot gangfelt - uten å snu seg hverken til høyre eller venstre. Rett frem…masse musikk på øret…null oversikt over bevegelse i trafikk…og ikke minst..SÅ FORT at bilen foran knapt rakk å registrere den elektriske sparkesykkelen før den var i selve gangfeltet.

Selv om bilen kjørt meget sakte mot gangfeltet, måtte det tråkkes brått på brems siden noe kom brått ut fra det store intet. Jenta føk over og videre uten å ense en stakkars, sjokket bilist som satt igjen der bak med hjertebank, og en dårlig start på dagen.

Jeg klarte ikke å la være ..men kjørte etter jenta, brukte endel tid på å få stoppet henne. ..Hun hørte rett og slett hverken bilens mange tut, eller min roping ut av vindu før etter lang tid. Jeg sa at om hun har livet kjært, så MÅTTE hun være mye mer pålogget når hun kjørte i trafikken på denne måten. «Jada», svarte hun, og suste videre….Tror ikke det gjorde særlig inntrykk på henne…..😳

Det er ikke første gang jeg ser slikt, og det er ikke siste gang vi hører om, eller ser ulykker.

Dessverre


......

Bør vi ikke være kreative å lage td. Nye veier for sparkesykkel etc. Dette utvikler seg farlig fort..
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply