Efter jeg er begyndt at sætte mig ind i hvordan hele anbringelsessystemet fungerer, har jeg ikke mere min naive tro på, at man kan stole på systemet gør sit bedste.
Systemet fejler, ikke bare engang i mellem, men det sker ofte. Nogle fejl kan være mindre og muligvis rettes op på, mens andre fejl kan have alvorlige konsekvenser for en hel familie, som fx. hvis man får fejlanbragt sit barn.
Det er ikke muligt, bare at rette op på en ødelagt barndom, den får man aldrig tilbage igen.
Jeg siger ikke at det ikke er nødvendigt at have et anbringelsessystem, men det er nødvendigt at man fjerner de rigtige børn og ikke fjerner børn på fornemmelser!!
Jeg faldt over den her artikel om en far, som uretsmæssigt blev anklaget for incest, fik tvangsfjernet sine tvillinger og senere renset for alle anklager, af både politi og andre myndigheder.
Forestil dig at blive anklaget for incest, vold eller omsorgssvigt, uden du har mulighed for at forsvare dig!
At dine børn bliver hentet af fremmede mennesker i daginstitutionen og kørt til en familie, hvor de bliver isoleret fra at se forældre, bedsteforældre, fætre, kusiner mm.
Bruno fik sine børn hjem efter 8 måneder, nogle får først deres børn hjem efter flere år og andre igen får aldrig deres børn hjem igen.
Er det i barnets tarv? Forestil dig hvad det ville gøre ved DIT barn/DINE børn, hvis de en dag blev hentet og kørt væk fra dig??
Ingen tvivl om, at børn der bliver udsat for overgreb mm, skal fjernes og have et liv i sikre omgivelser, men få enkeltstående kendte sager, må simpelthen ikke være grunden til at der bliver fjernet alt for mange børn på fornemmelser!!
Ps. Det er en ældre artikel, men stadig ret aktuel, set i lyset af det nu viser sig der er fejl i rigtig mange børnesager!!
@følgere@fremhæv
https://www.information.dk/debat/2018/1 ... tsminister
TVANGSFJÆRNING AV BARN
TVANGSFJÆRNING AV BARN
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene,vi kjemper for at folket skal beholde makten.
Vi tør der andre tier
Støtter du DINMAKT.NO vipps nr.403 10 231
Vi tør der andre tier
Støtter du DINMAKT.NO vipps nr.403 10 231