NORGE HAR RIKESLIG MED STRØM..MEN..

Post Reply
Sigve

NORGE HAR RIKESLIG MED STRØM..MEN..

Post by Sigve »

Takk til Mathilde Tybring-Gjedde (H) for at hun ville stille i debatt mot meg i Dax18 i går. Også takk til NRKfor å ta tak i problemstillingen - for energipolitikk på feilspor gjelder ikke bare Høyre, men de fleste partiene våre. Det er NÅ kursen settes for valget neste år, og derfor er det så viktig å forsøke å påvirke partiene i en annen retning, akkurat nå. Det er mye som ikke stemmer, men jeg har håp om at det kan bli bedre.

Hvem som skal få bruke kraften vår er et politisk valg. Det handler om hva som gir mest samfunnsnytte. Strøm er som penger; det hjelper ikke at man har mye, om man gir bort alt - da blir man til slutt blakk. Så der er jeg 100% uenig med Mathilde Tybring-Gjedde, det er viktig og riktig at ansvarlige politikere setter en kurs for hvem som får bruke kraft, og hva den brukes til. Norge har et kraftoverskudd i dag, og det skal vi fortsatt ha i fremtiden - og det uten å ødelegge landet og systemet vårt med vindkraft.

Under ser du en en redigert snutt av noe av det jeg sa i debatten, jeg anbefaler at du ser/hører hele sekvensen på
https://tv.nrk.no/se?v=NNFA56061724

Nei til vindkraft - Motvind Norge
Motvind Norge
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene,vi kjemper for at folket skal beholde makten.
Vi tør der andre tier
Støtter du DINMAKT.NO vipps nr.403 10 231
Post Reply