SKAPT EGG KRISE
Hyllene var snus tomme på Kiwi, og de kunne ikke svare på om de fikk levering av egg før påske,så jeg reiste til MENY butikken...( Krøgenes)
Der traff jeg en Meny ansatt...
Vi kom i snakk og han fortalte at grossistene,eierne av de store
butikken kjedene og transportørene tjener grovt på dette...Ikke produsentene...(NB ..Tine har transport og Sentrallager i Oslo...)
Norske egg er transportert og solgt utenlands...
sånn rett før Påske...
I hvertfall kommer påsken, og da vil folk ha egg...Matbutikken har bestillinger inne nå, men MENY mente de var heldige om de får levert halvparten ... da må i såfall egg transporteres tilbake til Norge ...
Er det mulig, tenkte jeg...
(Folketallet øker her nede i påsken og i sommerferien, det utnyttes av de som eier butikkjedene...etterspørselen stiger og ved varehandel skapes " Krise". Prisene settes opp.)
.
Det fantes altså litt igjen på denne MENY butikken...De dyreste lå igjen...6 pakninger med
Toten egg, Jacobs og EK gårdsegg...
....
....
Eggprodusentar fekk godt betalt for å avvikle drifta så seint som i 2022, i samsvar med at norsk matproduksjon SKAL nedbyggast iflg Agenda 2030 og dei 17 bærekraftmåla. No er det spel for galleriet.EGG MANGEL I BUTIKKENE..EGG KRISE
EGG MANGEL I BUTIKKENE..EGG KRISE
- Attachments
-
- Folk drar til Sverige
- Screenshot_20240331_053833_Facebook.jpg (899.98 KiB) Viewed 130 times
-
- Eggkrise
- Screenshot_20240324_114839_Facebook.jpg (548.89 KiB) Viewed 154 times
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!