MINIBANKER OG UTTAK, ulike erfaringer

Post Reply
Sigve
Posts: 3466
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

MINIBANKER OG UTTAK, ulike erfaringer

Post by Sigve »

Bankenes finurligheter. For å ta ut penger i en minibank er beløpet begrenset til kr. 9900,- pr. døgn pr. person. Slik har det vært i mange år. Tirsdag og onsdag tok jeg/vi ut penger i en slik utendørs automat, og i går torsdag(16. mars) var vi der igjen. Men da fikk vi ikke ut noe. Hvorfor? Vi undret oss. Vi kjørte da til bank filialen. Men nei. Siden vi ikke hadde avtale, og klokken var over 12, kunne vi ikke bli ekspedert. Vi var tre minutter for sent. Jeg formelig hørte tonene av: "Ja vi elsker dette landet...inni meg." Vi har 35 minutters kjøring på glatte veier med bil, for å komme dit. -Men heldigvis kom det en bankansatt forbi oss, og henne fikk vi stoppet og snakket litt med. Hun fortalte at vi ikke hadde fått noe ut av terminalen, fordi vi var en time for tidlig. Det måtte gå minst 24 timer mellom hvert uttak. Vi fikk også vite at hver gang vi setter kortet i uttaks maskinen, koster det 10 kroner. Nå er det blitt slik at vi kun får ut 2000,- kroner om gangen av maskinen, så for å få ut 9900,- kroner må vi sette i kortet seks ganger. Maskinen gir da følgende: 2000,- fire ganger, så får vi ut 1200,- og til slutt 700,- kroner. 10 kroner i gebyr hver gang. Altså betaler vi 60 kroner for å få ut våre egne penger. Var det noen som sa ran ved høylys dag? Hvis man lurer på om det danner seg kø når man står der og skal ta ut, er det unødvendig å spørre. Svaret er ja. Tenk når det er snøvær og kanskje 12 minusgrader når vi står der og fomler med lommebok, kort og telling. Man begynner å undres om banksystemet er en venn eller et manipulator system. Bankens navn er Sparebanken Vest.

....
Har Sparebank 1 på Stjørdal som har mura igjen minibanken og overlatt kontantuttaket til Kiwibutikken. For å slippe unna gjentagne gebyr, (kr 10,-), tar jeg ut 10 000 kr i gangen. Det er max beløpet. Da har jeg "karantene" i 10 eller 12 dager før jeg får tatt ut mer kontanter på det kortet. Bl a pga bankenes stadige krav og det jeg oppfatter som overvåkning, velger jeg å bruke bare kontanter. På Kiwi blir jeg noen ganger møtt med "vi har ikke mer penger igjen i kassen". Konfronterte Sparebank 1 med dette, og spurte bankdama om hvorfor jeg ikke fikk ta ut de beløpene jeg ønsket? Det er jo mine penger. Hun kikka himmelfallen på meg og sa "Hva skal du med alle de kontantene" og "alle bruker jo kort i dag!" Forklarte henne på en høflig, men bestemt måte at jeg er ikke "alle" og at hun har ingenting med hva jeg bruker pengene mine på. Men fy, for en arrogant holdning overfor sine kunder. Hvorfor skal vi finne oss i dette?
...
Ja arrogansen er på plass, det så jeg for mange år siden. Vi ville ta ut 50 000,- det er ca 10 år siden, og da var det en kamp å få det til. Vi måtte vente i fem dager før vi fikk pengene, og da fortalte han at han hadde undersøkt om vi virkelig hadde bankboks til å ha dem i. Hadde vi ikke hatt det, vet jeg ikke om denne "ballongen" hadde latt oss få pengene.
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: MINIBANKER OG UTTAK, ulike erfaringer

Post by Red-Pill-Junkie »

Sigve wrote: Sun Mar 19, 2023 2:58 am Bankenes finurligheter. For å ta ut penger i en minibank er beløpet begrenset til kr. 9900,- pr. døgn pr. person. Slik har det vært i mange år.
Da er det forskjell ja, for i min bank har det kun vært 9900,- pr uke i mange år.
Det er jo mine penger. Hun kikka himmelfallen på meg og sa "Hva skal du med alle de kontantene" og "alle bruker jo kort i dag!" Forklarte henne på en høflig, men bestemt måte at jeg er ikke "alle" og at hun har ingenting med hva jeg bruker pengene mine på. Men fy, for en arrogant holdning overfor sine kunder. Hvorfor skal vi finne oss i dette?
Det er staten som står bak, de er livredde for at folk skal ha og bruke kontanter og at staten ikke har full kontroll. Forsøk å betale med kontanter på noe som koster mer enn 10 000,- kr og en blir omtrent taua bort i jern, mistenkt for å være forbryter. Dette er tilvenning til CBDC og at vi mister full kontroll.

Folk tror at pengene de har i banken er deres penger, men det er bankens penger som de har lånt av innskyteren og innskyteren står tilbake som usikret kreditor, denne sannheten forsøker staten og deres herrer, globalistene å skjule for folk flest.

Mitt råd, ikke fortell staten via bankene at en tar ut penger, holde seg under 10 000,- pr. uttak og fra minibank, dessuten kjøp fysisk gull og oppbevar det og kontanter selv og langt unna myndigheter og bankers viten. Hold helt munn om slike investeringer overfor alle. Grav det ned om nødvendig, men benytt aldri bankhvelv, husk de største kriminelle som eksisterer, dvs. myndighetene kan ta deg inn der...
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply