Advarsel!

Post Reply
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Advarsel!

Post by Red-Pill-Junkie »

Jeg bestilte en vare på nett (fra et norskt firma) nå på fredag kveld og fikk da bekreftelse fra leverandøren i dag. Et par timer senere dukket det opp en mail som ikke la seg i søppelboksen. Ved første øyekast så det ut som om det var fra Fedex, men jeg så med en gang på den mailadressen at dette ikke var reellt. Det var en slik svindelmail angående levering av pakke og hvor jeg tydeligvis ikke hadde vært hjemme under leveringen og derfor måtte klikke meg inn på en link etc. :lol:

Dette er jo ikke uvanlig og det skjer ofte, men tidligere har slike svindelforsøk lagt seg i søppelpost-mappa og alltid en stund etter at jeg har bestillt varer, så ikke nå, de var jo nesten ute før firmaet jeg bestilte varene fra og i forkant av den egentlige transportøren, som jeg vet er postverket (eller Bring som det heter nå).

Så folkens vær obs og sjekk alltid avsenders mail adresse, den vil som regel avsløre svindelen og trykk aldri på noen linker. Svindlerne blir mer og mer profesjonelle nå og de overgår langt tidligere tiders "Nigeria-brev".
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply