MANN SKAL BYTTES MED ET KJØNNSNØYTRALT ORD..

Post Reply
Sigve
Posts: 3467
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

MANN SKAL BYTTES MED ET KJØNNSNØYTRALT ORD..

Post by Sigve »

HVILKEN "MANN" SKAL BORT?
Hvem har mannsmot til å gi mandat til å forandre?
FB_IMG_1675375177139.jpg
FB_IMG_1675375177139.jpg (54.55 KiB) Viewed 52 times
Tittelen lensmann skal bort og erstattes med en kjønnsnøytral tittel, problemet er bare at når en lensmann ikke lengre kan være en lensmann, så kan vel ikke en kvinne være altmuligmann eller handyman heller. Eller ankermann som sistemann på et stafettlag.

Er hun ikke førstemann over mål, kan hun heller ikke komme inn som andremann osv...
Vi kan kjøpe firemannsbolig og tremannstelt, men det som er allemannseie tilhører alle. Uansett kjønn egentlig...
På arbeidsplassen setter man ofte opp en bemanningsliste, for å unngå overbemanning eller underbemanning.

Noen ganger blir det bemanningskriser, uansett om noen blir fornærmet for det. Døgnbemanning benyttes jo flere steder... Dette må nå opphøre...

En kriminell bakmann, voldsmann eller de som overmanner andre, er av ordlyden like forutinntatt som en lensmann, brannmann eller fylkesmann, dog ikke like viktig å skille. Enkelte bedriver villmannskjøring, mens noen bikkjer faktisk er mannevonde. Kanskje værst er rasen som kalles Dobermann...

Snømannen bør jo fra nå av ha gulrota en helt annen plass enn i trynet, for om det ikke kommer helt tydelig frem hva du legger i snømann, kan Kari få astmaanfall i eggstokkene... Snøkvinnen Kalle blir vanskelig å forklare for barna, mens snøperson blir mere som det skjerfet du måtte strikke i tegning-form og farge.

Kjentmannsprøver blir vanskelige nå fremover, mannskap og mann over bord,mannskapsliste, mannhull,båtmannsknob, rormann/styrmann, dekksmann, signalmann, sjømann..

Hva med å gå manngard ...

Men busemenn forsvinner heldigvis helt.

Mannen på månen har vært der en mannsalder, eller veldig lenge om ikke annet. Og de som er født i vannmannen bør vurdere det kinesiske horoskopet istedenfor...

Spellemannsprisen blir nå slått sammen med Melodi Grand Prix intill videre. Så lenge det finnes dødmannsknapper, må det til enhver tid befinne seg en mann i båten ...
På toppen av det hele, for å gjøre dette ekstra forvirrende - så har vi Kvinnegruppa Ottar.

Hva skjer med "mannen i gata" midt opp i dette?
Alle mann til pumpene?
Kan bli vanskelig å få damene med på dette?

Håper jeg slipper å bli kalt " norske" eller nordkvinne. Jeg er nordmann.



Eller ... har vi misforstått noe ...?
- UKJENT FORFATTER
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: MANN SKAL BYTTES MED ET KJØNNSNØYTRALT ORD..

Post by Red-Pill-Junkie »

Klovnesamfunnet fortsetter sin klovneferd mot den totale komedie ja. Det finnes to kjønn (og kun to og det er bestemt fra fødselen) og det er mann og kvinne. Men "mann" kan også oversettes med menneske og kan slik sett også være kjønnsnøytralt når ordet beskriver noe annet enn kjønnet mann. F.eks er tjenestemann kjønsnøytralt, akkurat slik f.eks formann var det inntil klovnene i styre og stell fant ut at de skulle kvitte seg med det og kalle dem ledere.

Vel jeg nekter å la meg styre og kommanderes av klovners innfall og for meg er en neger fortsatt en neger, akkurat som en indianer er en indianer. Videre er samer, fortsatt samer, sigøynere er fortsatt sigøynere, eskimoer er fortsatt eskimoer og klovner fortsatt klovner i mitt vokabular og jeg legger intet negativt i det (bortsett fra i PK-klovnenes tilfelle), dette er kun objektive beskrivelser.
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply