DØMT FOR Å EKSPONERE ISLAM, islamske terrorister myrdet Louisa Vesterager Jespersen og Maren Ueland i Marokko i desember

Post Reply
Sigve
Posts: 3538
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

DØMT FOR Å EKSPONERE ISLAM, islamske terrorister myrdet Louisa Vesterager Jespersen og Maren Ueland i Marokko i desember

Post by Sigve »

I mitt nyeste essay skriver jeg om Steen Snaphanen. Han ble nylig dømt til 4 måneders betinget fengsel av en dansk domstol for å ha eksponert sannheten om hvordan islamske terrorister myrdet Louisa Vesterager Jespersen og Maren Ueland i Marokko i desember 2018.

Steen har noen dager til å tenke over om han vil anke dommen eller ikke. Han vil få støtte fra sine venner uansett hvilket valg han tar.

For min del kan jeg bare si at jeg ikke er imponert over det jeg selv har sett av rettssystemet hverken i Norge eller i Danmark. Vi har ofte et naivt ideal om at vårt juridiske system skal være upolitisk og uavhengig. Kanskje er det slik i håndtering av saker med personer som har drukket ei flaske vin før de kjørte bil. I saker som involverer ideologi så er systemet derimot tungt politisert.

Hvorfor har jeg så langt ikke saksøkt noen for injurier etter 22. juli? Jeg har hatt lyst flere ganger. Kanskje burde jeg ha gjort det. Men hver gang jeg har vurdert dette så koker det ned til følgende spørsmål: Stoler jeg på systemet? Hvor mye rettferdighet vil jeg få fra det såkalte rettssystemet? Selv om jeg tar en sak med reelle ærekrenkelser der jeg burde få medhold, ville jeg faktisk få støtte av en domstol? Kynisk vurdert er svaret trolig nei. Jeg har ikke tillit til at systemet vil fungere til min fordel.

Dommen mot Steen Raaschou har ingenting med rettferdighet å gjøre. Han ble dømt fordi makteliten ønsker ham dømt. Hvis Raaschou anker denne dommen vil det koste ham som kreftsyk pensjonist mer tid og penger. Hva er den reelle sjansen for at han vil få medhold av en annen domstol?

https://www.document.no/2022/09/23/domt ... ere-islam/

Dømt for å eksponere islam?
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply