Enten skal Russland og Kina beseires og underlegges, eller så blir det storkrig. USA vil ikke gi seg.

Post Reply
Sigve
Posts: 3467
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

Enten skal Russland og Kina beseires og underlegges, eller så blir det storkrig. USA vil ikke gi seg.

Post by Sigve »

Den serbiske presidenten Vucic har i kveld fortalt på serbisk tv at han har fått meget klare signaler i FN at det arbeides intenst på diplomatisk plan for at Russland skal kastes ut av FN-Sikkerhetsrådet.

Jeg minner om at alle medlemmene i FN-Sikkerhetsrådet har rett til å legge ned VETO når viktige avgjørelser i FN skal stemmes for. Blant disse er også Kina og Russland.

Det er bare en bekreftelse til på det jag har nevnt tidligere - det faktum at FN er fysisk plassert i USA er til disfavør for hele verden - da USA har makten over FN. Det så man også i forrige uke, da USA har ventet og latt Russland vente til siste liten for innvilgelse av innreise visumer til de russiske diplomatene som skulle delta FNs forsamling - deriblant utenriksminister Lavrov og Russlands talskvinne Zaharova.

At vertslandet USA har gjort dette er en klar makt-demonstrasjon, helt uvanlig i diplomatisk praksis og enormt frekt og arrogant. De vil tydeligvis ikke gi fra seg hegemoni-stilingen sin, og har kastet silkehanskene bort for lenge siden.

Vucic har også avslørt til serbisk TV at flere vestlige diplomater på minister-nivå, har på eget initiativ avtalt møte med Russlands utenriksminister Lavrov. Samtlige av de har FÅTT FORBUD MOT Å MØTE LAVROV!!! Vucic sa ikke åpent hvem forbudet kom fra, men har med ansiktet sitt og mimikken sterkt antydet at det faktisk ER USA SOM HAR FORBUDT DE VESTLIGE DIPLOMATENE Å MØTE LAVROV. Vucic la til at disse diplomatene har følt og vist enorm skam og utilpasshet overfor Lavrov, men turte ikke å motsi forbudet de har fått. Slik er det faktisk blitt i korridorene i FN. RENE VILDE VEST, i beste amerikansk ånd.

Alt det nevnte viser bare at det Vucic sa på serbisk TV i går faktisk ser mer og mer realistisk - nemlig et nært forestående storkrig. Og Vucic er verken politisk amatør, eller en som plasserer rykter og innbiller noe. Han er en ansvarlig politiker, liker man ham eler ei.

Jeg vil bare gjenta det jeg skrev i går - Vucics tale i FN i går, der han direkte har vist til vestlig arroganse, kynisme og hykleri, og adressert det uten å si direkte til hvem, har blitt FNs mest populære tale, etter Bidens. Selv om han talte etter Ukrainas .elenskiy, som en har trodd skal være mest lyttede og følgede tale.

Alle burde dra egne slutninger etter å ha lest dette. Min egen er at USA vil ikke gi opp før de trekker hele verden med i dragsuget med seg - noe jeg har påpekt allerede for mange år tilbake. Enten skal Russland og Kina beseires og underlegges, eller så blir det storkrig. USA vil ikke gi seg.

Og jeg tror at både Kina og Russland er smertelig klare over det...
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
Post Reply