Den norske kirke (DNK) er nå i gang med den siste utrensking av prester som ikke godtar kvinner i geistlig tjeneste.

Post Reply
Sigve
Posts: 3469
Joined: Sat May 07, 2022 8:15 am
Location: Ålesund
Contact:

Den norske kirke (DNK) er nå i gang med den siste utrensking av prester som ikke godtar kvinner i geistlig tjeneste.

Post by Sigve »

Et alvorlig varsel

Den norske kirke (DNK) er nå i gang med den siste utrensking av prester som ikke godtar kvinner i geistlig tjeneste. Men i DNK er det også folk som ikke har innvendinger mot kvinnelige prester, men som avviser homofilt samliv og kirkelig vigsel av slikt. Det sies at i DNK er det to ulike (og motstridende) syn på dette spørsmålet, og begge er legitime i kirken. De i kirken som holder fast ved de bibelske normer for samlivet, bør nok nå innse at denne situasjon snart blir endret. De går en utrygg fremtid i møte. For kort tid siden kom et klart varsel om det.

Den fremtredende kirkepolitikeren, Gard Sandaker-Nielsen skriver i Dagen 01.08. 2022: «Under et innspillsmøte i Åpen folkekirke i april kom det tydelig frem at det blant LHBT+ er uro rundt at det er to syn på likekjønnet vigsel i Den norske kirke.» Problemet er at menighetene ikke er «trygge» for LHBT-folk, «så lenge det er noen som ikke anerkjenner og støtter» deres samliv. Stort tydeligere kan det ikke varsles at utrensking av dem som står for det bibelske syn, snart er i gang.

Den totalitære dynamikk som kjennetegner Pride-miljøet, er i tydelig. For de som gjør folk «utrygge», må jo nøytraliseres. Stillinger eller verv i kirken vil de ikke kunne inneha. Om de hevder sitt syn offentlig, kan det få alvorlige konsekvenser. De som her vil bli rammet, bør forberede seg – ikke minst økonomisk og yrkesmessig – på et oppbrudd fra DNK.
VELKOMMEN TIL DINMAKT.NO
Våres 3 kampsaker er: Ytringsfriheten, Demokratiet og menneskerettighetene. -FRIHET!
Vi tør der andre tier, et sensurfritt forum!
Vipps noen kroner til DINMAKT.NO Tlf.40310231, slik at vi kan fortsette kampen mot sensuren!
User avatar
Red-Pill-Junkie
Posts: 769
Joined: Mon May 09, 2022 9:43 pm

Re: Den norske kirke (DNK) er nå i gang med den siste utrensking av prester som ikke godtar kvinner i geistlig tjeneste.

Post by Red-Pill-Junkie »

Sigve wrote: Sat Aug 06, 2022 7:46 pm Et alvorlig varsel
Absolutt, det er nå en langt fremskreden agenda for å ødelegge kirken som en rettledende samfunnstruktur. Korset i flagget vårt lever på lånt tid og de vestlige samfunn brytes i stykker innenfra.

Selv meldte jeg meg ut av den norske kirken for en god del år siden og jeg tipper det bare er et spørsmål om tid før Jesus på korset blir byttet ut med et prideflagg bak prekestolen. Ikke det at jeg ønsker meg tilbake til noen mørketid hvor prest, fogd og lensmann styrte oss "slaver" med hård hånd for egen vinning, men de sanne kristne verdier er noe som gjorde samfunnet vårt mye mer moralsk enn hva vi nå ser. Nå ligner samfunnet vårt mer og mer på Sodoma og Gomorra, eller for å trekke en mer tidsnærme parallell, det tyske samfunnet i 1920 åra.
Jeg plukker ut noen videoer jeg finner viktige og oversetter, legger til undertekster på norsk og legger dem ut på Bitchutesiden min; https://www.bitchute.com/channel/RDvUSt2GkOqP/ Håpet er at disse da kan spres og sees av fler.
Post Reply